Waar de klanten die hinder ondervonden van de grote DDOS aanval bij hostingpartij Transip al op de hoogte zijn gesteld, nu ook een kleine update voor alle klanten en bezoekers van onze website.
Enkele dagen is een grote aanval op Transip aangevangen. DDOS, voor vele wel bekend, is een manier om ontzettend veel verkeer op een dienstverlener af te vuren om zo hun diensten te overbelasten en onbereikbaar te maken.
Wij maken ook gebruik van enkele van bij TransIP gehoste diensten waaronder een deel van onze DNS infrastructuur. Echter, door de opzet van onze name servers op meerdere providers zijn er enkel vertragingen opgetreden in naam resoluties en geen verstoringen.
Ons netwerk team houdt dit nauwlettend in de gaten en waar nodig doen we aanpassingen om ook onze infrastructuur verder te beschermen. Mocht je wel meer last hebben ondervonden dan wat we hier nu schetsen, neem dan even contact met ons op via support@ppiitt.nl.
UPDATE 25-3-2021: Onze monitoring software laat zien dat verzoeken voor naamomzetting inderdaad langer duurden in de periode van de aanval. Aangezien onze tweede nameserver nauwelijks verkeer heeft afgehandeld is de naamomzetting bij meer dan 95% van de verzoeken gewoon tijdig gelukt. In de andere gevallen waarin niet tijdig is gereageerd werd ns2.ppiitt.nl geraadpleegt welke niet bij TransIP is ondergebracht. In alle gevallen zijn verzoeken voor bij ons gehoste domeinen dus gelukt.
Bron: https://www.transnoc.nl/